ACOUSTIC ENERGY
Acoustique Qual..
Amphion
Ansuz Acoustic
Apart Audio
ARCAM
ART
ATOLL
audio-technica
Audiolab
AUDIOVECTOR
AXXESS
BANG & OLUFSEN
Børresen Acust..
Cabasse
Cambridge Audio
Canton
Cardas Audio
CHORD
Dali
Denon
Eltax
Esoteric
Essential Audio..
EverSolo
Focal
Gigawatt
HANA
HARMAN KARDON
HIFIMAN
IN-AKUSTIK
Indiana Line
JBL
Kacsa
KAISER
KEF
Kimber Kable
KOSS
Kygo
Lindy
Loewe
Lyngdorf
Marantz
melodika
MONITOR AUDIO
Monolith Audio
MOON by SIM AUD..
Naim
Nordost
Oehlbach
Onkyo
Pioneer
Polk Audio
PRIMARE
Pro-Ject
PROFIGOLD
Purist Audio De..
Pylon Audio
Q Acoustics
Qed
Quistcable
Raidho
Real Cable
Reavon
Rega
REL
Roksan
Ruark Audio
SENNHEISER
Sonorous
Sonus Faber
Supra
Synergistic Res..
Taga Harmony
TEAC
TECHLINK
Tellurium Q
Thorens
Ultralink
ULTRASONE
USHER
Valueline
van den Hul
VAP
Velodyne
VOGEL'S
WHARFEDALE
Wilson
WireWorld
XLO
Yamaha
Analogowa sygnatura
Aavik D-280… ciepły z natury, szczegółowy bo audiofilski.
* * *
Przetworniki Aavik wydobywają z ogromu informacji zawartych w źródle cyfrowym dźwięk naturalny, fizjologiczny i szczegółowy.
Technologie i komponenty
Podstawowym kryterium podczas opracowywania przetworników cyfrowo-analogowych Aavik była zamiana sygnału cyfrowego na naturalne, harmonijne, dynamiczne i angażujące doświadczenie muzyczne, ale bez utraty informacji z transportu. Nasi inżynierowie byli niezwykle skrupulatni w doborze komponentów i nie szczędzili wysiłków, aby wykorzystać każdą okazję do osiągnięcia tego celu.
Skandynawskie wzornictwo
Produkty Aavik uosabiają wizualny minimalizm. Zaledwie kilka przycisków i wielofunkcyjne pokrętło główne zapewniają intuicyjną nawigację i łatwy dostęp to każdej funkcji, a duży, czerwony wyświetlacz typu dot-matrix wyraźnie pokazuje kluczowe informacje nawet z daleka.
Obudowa
Testowanie nowych obwodów i komponentów elektronicznych produktów audio często odbywa się bez udziału obudowy. Element ten jest najczęściej wykonywany z podatnego na rezonanse aluminium, które świetnie odprowadza ciepło, ale niekorzystnie wpływa na jakość dźwięku. W celu eliminacji tego materiału przetestowaliśmy wiele alternatyw. Naszym wyborem okazał się innowacyjny kompozyt na bazie naturalnej, który ma znakomite właściwości mechaniczne i skutecznie redukuje zjawisko histerezy. Dobrze słyszalny rezultat odzwierciedla kolejny ważny krok milowy firmy Aavik w dążeniu do uzyskania jak najlepszych wrażeń muzycznych.
Brzmienie instrumentu
Nasze niestrudzone dążenia do poprawy jakości dźwięku skłoniły nas do przyjrzenia się budowie instrumentów muzycznych pod względem ich kształtu i materiałów. Połączenie naturalnego kompozytu, konturów i proporcji obudowy w dużym zakresie definiuje jej brzmienie. Gdy element ten jest za mocno wytłumiony, cierpi dynamika, a wykorzystanie nadmiernie rezonujących materiałów skutkuje słyszalną jasnością i ostrością. Kompozytowe obudowy w produktach Aavik oferują naturalny, prawdziwy, ciepły, harmonijny i potężny dźwięk, który jest też wyraźny i swobodnie ukazujący nawet najdrobniejsze detale w muzyce.
Bez kompromisów
Umieszczenie sekcji wzmacniającej i przedwzmacniającej w osobnych obudowach odzwierciedla bezkompromisowe podejście firmy Aavik do jakości dźwięku. Dodatkowe miejsce dla potężniejszych zasilaczy oraz lepsze chłodzenie to niezaprzeczalne benefity, które mają bardzo duży wpływ na dynamikę oraz ekspansywność brzmienia.
Moduł cyfrowo-analogowy
Układ konwersji C/A w urządzeniach Aavik oparty jest na pięciu wejściach cyfrowych, które zaprojektowano pod kątem ich maksymalnej transparentności. Szczególną uwagę poświęcono eliminacji zniekształceń w zakresie wysokich tonów. Zastosowano czterowarstwowe płytki drukowane o ultrakrótkich ścieżkach i wysokiej jakości zegary o niskim jitterze. Poszczególne stopnie w serii D są izolowane za pomocą 13 niskoszumnych regulatorów napięcia o wysokim współczynniku PSSR, co minimalizuje błędy zw. z timingiem podczas procesu konwersji sygnału cyfrowego do postaci analogowej. Wejście USB jest izolowane galwanicznie. Sygnał z wszystkich przyłączy cyfrowych trafia do asynchronicznego konwertera częstotliwości, gdzie jest ponownie próbkowany i taktowany do postaci 24 bit/192 kHz (PCM), a następnie wysyłany do kości C/A z wyjściami prądowymi. Do konwersji napięciowej wykorzystujemy różnicową topologię z wirtualną masą, która izoluje ścieżkę sygnału od potencjalnego szumu.
Indywidualne ustawienia dźwięku
W celu możliwie jak najlepszego dostosowania się do Twoich preferencji i posiadanego systemu audio, przetworniki Aavik mają wbudowany sprzętowy upsampling (wł./wył.) oraz dwa typy filtrów dla wysokich częstotliwości; slow (łagodny) oraz fast (stromy).
Cewki Tesla - zasada działania
Kluczowa zasada działania technologii cewek Tesla firmy Ansuz oparta jest na dwóch przewodach skręconych ze sobą, ale nawiniętych w przeciwnych kierunkach, co w firmowej nomenklaturze nazywa się „podwójnie odwróconą cewką”. Obydwa te elementy stanowiące pojedynczą cewkę Tesla są nośnikami napięcia, więc gdy jeden z nich napotyka skok napięcia, drugi aktywuje skok przeciwny w celu zniwelowania pierwszego piku i w efekcie wytłumienia szumu. Ponieważ te skoki są czystym napięciem praktycznie bez ładunku, efekt ich tłumienia jest dość silny i potęguje się wraz z równoległym dodawaniem do obwodu większej liczby cewek. Im silniejsze jest ich działanie, tym bardziej wzrasta postrzegana czystość, barwa i czerń w muzyce. Produkty Ansuz zawierają różne typy cewek Tesla, a ich indywidualne właściwości doskonale się uzupełniają i wzmacniają.
Aktywne cewki Tesla
The cabinet design is an important Ansuz characteristic and is design to eliminates sonic distortion. The disturbing sonic influence, which emanates from the material the cabinet is made of – mostly aluminium – results from its mechanical resonance. To eliminate this sonic distortion, the challenge was to minimize the use of aluminium in the cabinet. Ansuz’s sister company Aavik began testing various materials and designed an innovative natural-based composite material, which reduces the mechanical influence, particularly the hysteresis. The sonic result is distinctly audible and reflects a further prominent cornerstone in Ansuz’s quest for the ultimate music experience.
Kwadratowe cewki Tesla
Aktywne kwadratowe cewki Tesla montowane są na górnej części płytki drukowanej, a cewki przeciwne umieszczane są na jej spodzie. Choć zasada ich działania jest dokładnie taka sama jak w przypadku pasywnej wersji tej technologii, skuteczność tłumienia szumów jej kwadratowego odpowiednika jest znacznie większa.
Analogowy dithering
Informacje muzyczne z głębi. Przyjęta przez firmę Ansuz technologia analogowego ditheringu wywodzi się z technik radarowych, gdzie zapewniała silniejszy sygnał, a tym samym większy zasięg. Aktywne cewki Tesla wysyłają pulsujące sygnały o precyzyjnie określonych częstotliwościach, aby znacząco wzmocnić sygnał muzyczny i jednocześnie wyeliminować szumy tła.
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Specyfikacja
Typ: | Przetwornik cyfrowo-analogowy | |
Model: | Aavik D-280 | |
Wejścia cyfrowe: |
– 2 x BNC: S/P-DIF (32-192 k-samples, 24 bit)
– 2 x TOSLINK: wejście optyczne (32-192 k-samples, 24 bit)
USB (pełna separacja UAC asynchroniczne), PCM (32-192 k-samples, 24 bit) , DSD 64 – DSD 128 1 x USB
– Zniekształcenia: (THD dla 1 kHz przy 0 dB): < 0,005 %
|
|
Zniekształcenia: |
THD dla 1 kHz przy 0 dB: < 0,005 %
|
|
Wyjścia: | – 1 x RCA Dla 0 dB: 4,5 Vms. Impedancja: 100 Ohm |
|
Redukcja szumu: |
– Aktywne cewki Tesla: 72
– Aktywne kwadratowe cewki Tesla: 176
– Obwody Dither: 8
|
|
|
||
Pobór mocy |
Tryb czuwania: < 0,5 W
Tryb pracy: < 50 W
|
|
Wymiary: | 400 x 384 x 102 mm | |
Waga: | 5,6 kg | |
Kolory obudowy: | Czarny | |
telefon 608 500 600
Produktów: 1392 |
Kategorii: 223 |
Odwiedzin: 2114857 |