Aavik Acoustics
ACOUSTIC ENERGY
Acoustique Qual..
Amphion
Ansuz Acoustic
Apart Audio
ARCAM
ART
ATOLL
audio-technica
Audiolab
AUDIOVECTOR
AXXESS
BANG & OLUFSEN
Børresen Acust..
Cabasse
Cambridge Audio
Canton
Cardas Audio
CHORD
Dali
Denon
Eltax
Esoteric
Essential Audio..
EverSolo
Focal
Gigawatt
HANA
HARMAN KARDON
HIFIMAN
IN-AKUSTIK
JBL
Kacsa
KAISER
KEF
Kimber Kable
KOSS
Kygo
Lindy
Loewe
Lyngdorf
Marantz
melodika
MONITOR AUDIO
Monolith Audio
MOON by SIM AUD..
Naim
Nordost
Oehlbach
Onkyo
Pioneer
Polk Audio
PRIMARE
Pro-Ject
PROFIGOLD
Purist Audio De..
Pylon Audio
Q Acoustics
Qed
Quistcable
Raidho
Real Cable
Reavon
Rega
REL
Roksan
Ruark Audio
SENNHEISER
Sonorous
Sonus Faber
Supra
Synergistic Res..
Taga Harmony
TEAC
TECHLINK
Tellurium Q
Thorens
Ultralink
ULTRASONE
USHER
Valueline
van den Hul
VAP
Velodyne
VOGEL'S
WHARFEDALE
Wilson
WireWorld
XLO
Yamaha
ACOUSTIC ENERGY
Acoustique Qual..
Amphion
Ansuz Acoustic
Apart Audio
ARCAM
ART
ATOLL
audio-technica
Audiolab
AUDIOVECTOR
AXXESS
BANG & OLUFSEN
Børresen Acust..
Cabasse
Cambridge Audio
Canton
Cardas Audio
CHORD
Dali
Denon
Eltax
Esoteric
Essential Audio..
EverSolo
Focal
Gigawatt
HANA
HARMAN KARDON
HIFIMAN
IN-AKUSTIK
JBL
Kacsa
KAISER
KEF
Kimber Kable
KOSS
Kygo
Lindy
Loewe
Lyngdorf
Marantz
melodika
MONITOR AUDIO
Monolith Audio
MOON by SIM AUD..
Naim
Nordost
Oehlbach
Onkyo
Pioneer
Polk Audio
PRIMARE
Pro-Ject
PROFIGOLD
Purist Audio De..
Pylon Audio
Q Acoustics
Qed
Quistcable
Raidho
Real Cable
Reavon
Rega
REL
Roksan
Ruark Audio
SENNHEISER
Sonorous
Sonus Faber
Supra
Synergistic Res..
Taga Harmony
TEAC
TECHLINK
Tellurium Q
Thorens
Ultralink
ULTRASONE
USHER
Valueline
van den Hul
VAP
Velodyne
VOGEL'S
WHARFEDALE
Wilson
WireWorld
XLO
Yamaha
e-Płatności
Szybkie płatności bankowe, płatności kartą kredytową i debetową.
Kolumna podstawkowa Pylon Audio Opal Monitor
Podstawki pod kolumny widoczne na zdjęciach nie są przedmiotem oferty!
Kolumny podstawkowe Opal Monitor to konstrukcja dwudrożna, oparta o głośnik niskośredniotonowy naszego autorstwa PSW 18.8 CS/M. Woofer został przystosowany do warunków pracy w mniejszej obudowie poprzez zmianę podatności zwieszeń. W zakresie średnich tonów papierowa membrana poddana procesowi coatingu oferuje brzmienie selektywne z dozą ciepła.
Górę pasma powierzono 25mm jedwabnej kopułce wysokotonowej, która dzięki kompaktowym rozmiarom umożliwiła zbliżenie centrów akustycznych zestawu głośnikowego.
Opal Monitor, jak cała linia Opal oferują ponadprzeciętną czytelność średnicy. Jest to zestaw, który z powodzeniem możecie Państwo wykorzystać w domowym studio nagraniowym, a całość jest tak skomponowana by nie popadała w techniczną manierę. Projektowi całej serii Opal przyświecała ta sama idea: stworzenie neutralnego zestawu głośnikowego, który oprócz wglądu w nagranie daje przyjemność podczas słuchania muzyki.
Zestaw umożliwia komfortowy odsłuch z niewielkiej odległości, scena dźwiękowa jest sugestywna a oderwanie się dźwięku od kolumn nie przysparza żadnego kłopotu. Brzmienie jest wysycone z dobrze kontrolowanym basem,
nadający utworom zwartości i szybkości. Ogólna czytelność i wgląd w nagranie jest mocnym punktem całej linii Opal.
18 mm korpus wraz z tyłem obudowy został połączony z pogrubionym 22mm ekranem, mającym na celu zredukowanie wszelkich drgań ścianki frontowej. Dodatkowym elementem usztywniającym całość konstrukcji jest umieszczone w newralgicznym miejscu wzmocnienie.
Kolumny dedykowane są pomieszczeniom 12-20m2
Warunki gwarancji :
Kolumny objęte są 3 + 1 letnią gwarancją ( dodatkowy czwarty rok gwarancji po rejestracji produktu na stronie producenta), realizowaną w systemie door-too-door przez autoryzowany serwis producenta.
...Pylon Audio w tym roku po raz pierwszy zaprezentował się na wystawie High End 2016 w Monachium. Jak mówi pan Mateusz Jujka, prezes zarządu, w jej czasie pozyskano kontrahentów na terenie Niemiec oraz zrealizowano pilotażowe zamówienia dla partnerów z Francji, Belgii, Hiszpanii, Szwajcarii i Turcji. Najwyższy czas – Pylonowi właśnie stuknęło sześć lat i jest nam bardzo miło, że patronowaliśmy jego rozwojowi od samego początku. Sukces nie wziął się jednak znikąd - jest wynikiem ciężkiej pracy, jasno wyznaczonych celów oraz determinacji. Czas na ekspansję wydaje się szczególnie dobry, ponieważ firma jakiś czas temu kupiła w Jarocinie, gdzie ma siedzibę, nieruchomości o powierzchni ponad 3300 m2, dzięki czemu można było myśleć o rozbudowie parku maszynowego. Pisaliśmy o tym w newsach, wypada więc powtórzyć również wypowiedź pana Mateusza: Zakup nowej nieruchomości był dla nas dużym wyzwaniem, jednak jesteśmy przekonani, że jest to jedna z najważniejszych decyzji, która była konieczna dla dobra dalszego rozwoju marki Pylon. W chwili obecnej już zainstalowaliśmy na nowej lokalizacji cały wydział lakierniczy. Podkreślamy, że rozbudowana lakiernia została wyposażona w nowy ciąg technologiczny lakierni suchej, o powierzchni roboczej 27 m2. Inwestycja ta zapewni nam wzrost jakości oferowanych przez nas obudów głośnikowych dla zewnętrznych podmiotów oraz zestawów głośnikowych sygnowanych naszą marką. W 2015 roku Pylon rozpoczął produkcję własnych przetworników, które trafiły do serii Opal oraz konstrukcji o nazwie Emerald, której patronem jest „High Fidelity”. W najbliższym czasie do sprzedaży trafić mają akcesoria - stoliki RTV oraz standy do kolumn podstawkowych swojego autorstwa. Debiut tych nowości przewidziany jest na przełomie lipca i sierpnia tego roku.
Opal Monitor - Monitory z serii Opal to najnowsza kolumna inżynierów z Jarocina. To całkiem duża, dwudrożna konstrukcja, do budowy której użyto 180 mm głośnika nisko-średniotonowego własnej produkcji o symbolu PSW 18.8 CS/M. Użyty był on w większych kolumnach tej serii, a na potrzeby Monitora przystosowano go do warunków pracy w mniejszej obudowie, zmieniając podatności zwieszeń. Jego membrana została pokryta materiałem, który ma dać, „brzmienie selektywne z dozą ciepła”. Wysokie tony odtwarza 25 mm kopułka z jedwabną membraną. Firma postarała się o to, aby obudowa była możliwie mało podatna na drgania. 18 mm ścianki zostały pogrubione z przodu dodatkową, 22 mm płytą. Kolejnym elementem usztywniającym jest umieszczone w newralgicznym miejscu wzmocnienie. Było to szczególnie potrzebne, ponieważ Opal Monitor to kolumny o sporych wymiarach – są wysokie na 400 mm, szerokie 190 mm i głębokie na 280 mm – i pracuje w nich duży głośnik nisko-średniotonowy. Kolumny przeznaczone są do pomieszczeń o powierzchni od 12 do 20 m2 i, jak się wydaje, nie chodziło o nagłośnienie jak największej powierzchni, a o oddanie w monitorach podstawkowych brzmienia znanego z dużych kolumn. Być może chodziło też o coś więcej, czego nie da się uzyskać z małych kolumn, a i w dużych są z tym problemy – o „ponadprzeciętną czytelność średnicy”: Projektowi całej serii Opal przyświecała ta sama idea: stworzenie neutralnego zestawu głośnikowego, który oprócz wglądu w nagranie daje przyjemność podczas słuchania muzyki. Zestaw umożliwia komfortowy odsłuch z niewielkiej odległości, scena dźwiękowa jest sugestywna a oderwanie się dźwięku od kolumn nie przysparza żadnego kłopotu. Brzmienie jest wysycone z dobrze kontrolowanym basem, nadający utworom zwartości i szybkości. Ogólna czytelność i wgląd w nagranie jest mocnym punktem całej linii Opal.
za: mat. firmowe Kolumny Pylon Audio Opal Monitor są już dostępne w sprzedaży w trzech wersjach kolorystycznych: wenge, orzech oraz czarnej i można dokupić specjalnie do nich zaprojektowane standy – tak też zostały przetestowane. Podstawki postawione zostały na kolcach, które powinny spocząć na maleńkich podkładkach. Te ostatnie wymieniłem na mosiężne podkładki SPU8 firmy Acoustic Revive. Jeśli będziecie państwo myśleli w przyszłości o jakimś apgrejdzie, pomyślcie o podstawkach firmy Franc Audio Accessories z ceramicznymi kulkami. Kolumny stanęły dokładnie w tym samym miejscu, co Harbethy M40.1 i były skręcone do środka tak, aby ich osie przecinały się nieco przede mną. Odwrócona konfiguracja głośników powoduje, że ucho słuchacza powinno się znajdować na wysokości głośnika nisko-średniotonowego; standy są więc niższe niż zwykle – odległość, zmierzona od podłogi do dolnej krawędzi kolumn, wynosiła 54 cm. Dodam jedną rzecz: ponieważ chcieliśmy je pokazać państwu jak najszybciej, zdecydowaliśmy się na test egzemplarzy, które dzień wcześniej (dosłownie) zeszły z linii produkcyjnej – to były pierwsze dostępne kolumny i jedne z pierwszych w ogóle wyprodukowanych. Słuchałem więc zupełnie świeżych konstrukcji, które nie miały szans się rozegrać. Kiedy na nich państwo pograją trochę dłużej dźwięk powinien być jeszcze lepszy niż by to wnikało z poniższego opisu. Zamiast mojego odtwarzacza CD Ancient Audio Lektor AIR V-edition, kolumny zostały odsłuchane z dzielonym odtwarzaczem CEC TL0 3.0 + DA0 3.0. PYLON AUDIO w „High Fidelity”
Płyty użyte do testu (wybór)
- Enya, Dark Sky Island, Aigle Music | Warner Music UK/Warner Music Japan WPCR-17045, CD (2015); recenzja TUTAJ
- Fausto Mesolella, Live ad Alcatraz, Fonè/Master Music NT017, XRCD24 (2014/2016)
- Franc Schubert, 4 Impromptus D899 & D935, wyk. Maria João Pires, Deutsche Grammophon/Universal Music Japan UCCG-50095, SHM-CD (1997/2011)
- Herb Ellis/Joe Pass, Seven, Come Eleven, Concord Records SACD-1015-6, SACD/CD (1974/2003)
- Jean-Michel Jarre, Electronica 2: The Heart of Noise, Columbia/Sony Music Japan SICP-30956, BSCD2 (2016); recenzja TUTAJ
- King Crimson, Live in Toronto, Penegyric/WOWOW Enterteinment IECP-20252/253, „King Crimson Collectors’ Club: Special Edition”, 2 x Ultimate HiQuality CD (2016)
- Pet Shop Boys, Super, Columbia | Sony Music Japan SICX-41, CD (2016)
- Polish Jazz Quartet, Polish Jazz Quartet, Polskie Nagrania „Muza”/Warner Music Poland, „Polish Jazz vol. 3”, Master CD-R (1965/2016)
- The Stan Getz Quartet, Pure Getz, Concord Records SACD-1000-6, SACD/CD (1982/2003)
Szczytem narcyzmu byłoby, jak sądzę, uważać, że tak sensowna firma, jak Pylon Audio stroi kolumny po to, aby dogodzić mojemu poczuciu estetyki. Tak nie jest, myślę jednak, że coś z moich rozmów z panem Jujką i z inżynierem, który co jakiś czas do mnie przywozi kolumny, zostało. Nie raz przecież słuchaliśmy wspólnie muzyki przez moje Harbethy i panowie dobrze znają moje preferencje. Ten, nieco karkołomny, wywód bazuje na tym, co usłyszałem podłączywszy Opale Monitor do mojego systemu. Potwierdzenie w rzeczywistości znajdują deklaracje producenta, któremu chodziło o to, aby uzyskać brzmienie „wysycone z dobrze kontrolowanym basem, nadający utworom zwartości i szybkości” i aby było ono „selektywne z dozą ciepła”. To duży, doskonale – z mojego punktu widzenia – zbalansowany dźwięk o mocnej podstawie basowej i gładkich, dobrze różnicowanych wysokich tonach. Balans o którym mowa nie jest płaską odpowiedzią częstotliwościową. To balans oparty na fizjologii, niesamowicie naturalny. Od neutralnego celu dzieli go promowanie części średniego basu i wygładzenie góry. Myślę, że to dobry kompromis między możliwościami kolumn, a oczekiwaną jakością elektroniki, którą do nich podłączymy. Nie jesteśmy przy tym zamykani w klatce „od – do” możliwości – kolumny zagrają coraz lepiej, im lepszą elektronikę do nich podepniemy; nie będzie żadnej przesady w tym, że będziemy słuchali ich ze wzmacniaczem za 5000 zł. System referencyjny, z dzielonym wzmacniaczem kosztującym 300 000 zł pokazał, że to możliwe. Za każdym razem będzie to dźwięk gładki, pełny i trochę ciepły. To wiano, jakie Opale Monitor wnoszą do związku z elektroniką i okablowaniem. System, jaki można na nich złożyć będzie korzystał również z ich niskiego basu. Duży przetwornik w monitorach to trudny problem, bo nie wiadomo, co najpierw robić – opanować jego silną kierunkowość w miejscu przejścia na wysokie tony, walczyć o jak najniższe zejście, czy może piłować dynamikę. Konstruktorzy Pylona wybrali wariant pośredni: kolumny są doskonale spójne, więc harmoniczne mają powiązanie z dźwiękiem podstawowym, przez co brzmienie jest bogate, a przy okazji udało się uzyskać bardzo ładny, niski bas. Ma on nieco miękki charakter. Chodzi o sposób uderzenia, który nie jest konturowane. Ma ono aksamitne „wejście” i wypełnione podtrzymanie. Wbrew temu, do czego się przyzwyczailiśmy, to nie jest bas o wydłużonym wybrzmieniu, nie jest kluchowaty. Jego gaszenie jest szybkie i dokładne, co jest bardzo ważne, bo pozwala wyciągnąć z kolumn to, co najlepsze, nie zamieniając ich w typowe „misiowate” paczki. Opale Monitor to bardzo wszechstronne konstrukcje. Słuchałem z nimi bardzo eklektycznego zestawu płyt i ich zalety zawsze były klarowne i jednoznaczne. Z czasem zaczęło mi się wydawać, że najlepiej brzmi na nich muzyka popularna, jak np. bardzo udana nowa płyta Pet Shop Boys Super, ale po zmianie na jazz, np. na kopie Master CD-R płyt Polish Jazzu, z remasterem Jacka Gawłowskiego, zmieniałem zdanie i stawiałem na to, że właśnie jazz brzmi najlepiej. To samo, dodajmy, miałem z klasyką. Nie potrafię więc wskazać grupy docelowej, dla której te kolumny zrobią najwięcej, bo robią równie dużo dla niemal każdej. Może, jeśliby wejść głębiej, można by zaryzykować i powiedzieć, że jeśli ktoś słucha mocnej, ciężkiej muzyki i przedkłada czysty „power”, „drive” i pazur nad melodyką i harmonią, może uznać Monitory za zbyt łagodne, zbyt „ładne”. Nie są one wybitnie szybkie, ani selektywne, nie separują więc instrumentów, co też nie wszystkim może przypaść do gustu. Podsumowanie Kiedy po teście zapytałem o cenę kolumn, musiałem ją dwukrotnie sprawdzić, bo myślałem, że chodzi o cenę za sztukę. Ich wykonanie oraz cena sytuowałyby je raczej w grupie kolumn, które kosztują tyle samo, ale właśnie jedną. Ich dźwięk jest gęsty i niski, ma też niezłą dynamikę. Źródła pozorne nie są bardzo duże, a scena dźwiękowa nie jest głęboka, liczy się głownie pierwszy plan, mający świetną spójność i płynność. Dźwięk jest oderwany od kolumn i nigdy się w nich nie „gubi”. Wraz z firmowymi podstawkami kolumny tworzą całość, która spokojnie zastąpi kolumny wolnostojące za 2500 zł (i więcej), szczególnie w średniej wielkości pomieszczeniach. Kupcie je i zaszalejcie ze wzmacniaczem – to będzie znacznie lepszy wybór niż gdy podzielicie te same pieniądze po równo między kolumny i wzmacniacz. Opale Monitor wyróżniamy znaczkiem RED Fingerprint. Opal Monitor to dwudrożne kolumny podstawkowe firmy Pylon Audio. Zbudowane zostały z wykorzystaniem 180 mm głośnika nisko-średniotonowego i 25 mm kopułki wysokotonowej w odwróconej konfiguracji, tj. z kopułką poniżej. Pierwszy z nich ma nasączaną, papierową membranę i wytłaczany, blaszany kosz; został wyprodukowany samodzielnie w Pylonie. Kopułka o symbolu DT-25N z neodymowym magnesem pochodzi z kolei od Monacora i ma membranę z jedwabiu. Pomimo tak niewysokiej ceny zwrotnica prezentuje się doskonale – to pięć, wysokiej klasy elementów, z cewką powietrzną na wysokich tonach, rdzeniową (proszkową) na niskich i dwoma kondensatorami polipropylenowymi – brawo! Połączenia wewnętrzne wykonano miedzianymi plecionkami, lutowanymi, a nie wsuwanymi na skuwki. Głośniki osadzono w obudowie z 18 mm płyty MDF, pogrubionej od przodu dodatkową płytą o grubości 22 mm, a wewnątrz wzmocnionej poprzeczką. Wytłumienie stanowi sztuczna wełna, umieszczona tylko w dolnej części obudowy. Z tyłu zamontowano wylot bas-refleksu oraz zaciski głośnikowe – niezłocone, na plastikowej wytłoczce. Front jest lakierowany na czarno, a boki oklejono sztuczną okleiną. Całość wygląda bardzo estetycznie. Do kompletu możemy dokupić podstawki z płyt MDF, tworzących duże C, z większą dolną płytą. Od spodu wkręcamy do nich wysokie kolce, które stawiamy na niewielkich krążkach – to zestaw, który otrzymujemy z wszystkimi kolumnami Pylona. To jedne z nielicznych podstawek firmowych, które naprawdę dobrze wyglądają. Warto je jednak w domu czymś dociążyć – np. książkami, a nawet cegłą, postawionymi na dolnym blacie. Jak poinformował nas pan Jujka, kolejne egzemplarze podstaw, które zostaną wyprodukowane będą posiadały w podfrezach u góry system antypoślizgowy oraz antywibracyjny. Cena zapewnie wzrośnie o około 100 - 130 zł.
Cena za sztukę - kolumny sprzedawane w parach
Maskownice i kolce nie są w zestawie.
Podstawki pod kolumny nie są na wyposażeniu.
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Parametry techniczne :
Impedancja 8 Ohm
Pasmo przenoszenia 45 Hz - 20 kHz
Moc nominalna 60 W
Moc maksymalna 100 W
Efektywność 86 dB
Wymiary [W x H x D] 190 x 400 x 280 mm
Waga 7,5 kg / sztuka
Głośnik niskotonowy Pylon Audio PSW 18.8 CS/M
Głośnik wysokotonowy Pylon Audio PST T-50/8
Maskownica Tak/opcja
Standy Tak/opcja
Dostępne kolory: czarny, orzech, wenge
Impedancja 8 Ohm
Pasmo przenoszenia 45 Hz - 20 kHz
Moc nominalna 60 W
Moc maksymalna 100 W
Efektywność 86 dB
Wymiary [W x H x D] 190 x 400 x 280 mm
Waga 7,5 kg / sztuka
Głośnik niskotonowy Pylon Audio PSW 18.8 CS/M
Głośnik wysokotonowy Pylon Audio PST T-50/8
Maskownica Tak/opcja
Standy Tak/opcja
Dostępne kolory: czarny, orzech, wenge
Szybki kontakt
lub zadzwoń
telefon 608 500 600
telefon 608 500 600
telefon 600 053 719
telefon 535 199 770
Stacjonarny 32 / 231 27 89
Statystyki
Produktów: 1438 |
Kategorii: 221 |
Odwiedzin: 2110943 |